Post by Admin on Apr 2, 2018 13:10:27 GMT 1
Wij hebben als afnemer van blokverwarming geen keuze in de leverancier hiervan. Wij hebben deze keuze wel voor elektra en gas overig gebruik. De winst voor een consument is als klein afnemer vooral te halen in het regelmatig overstappen naar een andere energieleverancier middels welkomstpremies. Het loont dus om jaarlijks te vergelijken en over te stappen. Wanneer dit voor de kleine consument geldt, geldt dit ook in het groot. Ik vraag me af of waarom Rondom Wonen niet regelmatig overstapt en blijft hangen aan Eneco, terwijl deze leverancier over de jaren heen absoluut de goedkoopste niet blijkt. Ik vraag me ook af of Argos hierin Rondom Wonen adviseert. Ik vraag me af waarom de daadwerkelijk berekende kosten van Eneco per flatgebouw niet gespecificeerd zijn op onze rekening stookkosten. Dit geldt ook voor de door andere bedrijven gerekende kosten per flat. We hebben geen keuze en zitten voor ons warmtegebruik vast aan blokverwarming. Het gevolg is dat wij een hogere rekening stookkosten hebben dan mensen met een eigen systeem door onder andere warmteverlies door de leidingen, bijkomende kosten als administratie en bijvoorbeeld berekende telefoonkosten die voor het jaar 2014 voor een klein complex al rond de € 80,00 gesteld werden door RW. Dan zijn er nog kosten van warmtemeters e.d. en dubbele kosten als vastrecht.
We hebben geen keuze in een warmte-leverancier maar wel het recht op een rekening die de daadwerkelijk gemaakte kosten inzichtelijk, controleerbaar en na te rekenen maakt.
Een keuze hadden we ook niet in de door Rondom Wonen aangebrachte (veel duurder in gebruik) boilers die onze oude geisers moesten vervangen. Veel mensen hebben daardoor vaak een probleem met douchen. Leeg is leeg en voor een wat groter gezin is dit vaak een probleem. We hebben wel de keuze om ons gas kosteloos te laten verzegelen. Wij gebruiken bijna geen gas en de hoge rekening gas zit hem puur in de bijkomende kosten.
Mochten de rechtszaken gewonnen worden, zouden we massaal kunnen verzegelen en gezamenlijk vervangende fornuizen kunnen kopen, dan kun je behoorlijke kortingen bedingen. Mocht je het je eerder kunnen veroorloven dan zou ik je aanraden om dit zo snel mogelijk te regelen. Stem dit eerst af op je huidige leverancier hierin! Zie voor meer informatie het bericht over de opbouw van je energierekening.
We hebben geen keuze in een warmte-leverancier maar wel het recht op een rekening die de daadwerkelijk gemaakte kosten inzichtelijk, controleerbaar en na te rekenen maakt.
Een keuze hadden we ook niet in de door Rondom Wonen aangebrachte (veel duurder in gebruik) boilers die onze oude geisers moesten vervangen. Veel mensen hebben daardoor vaak een probleem met douchen. Leeg is leeg en voor een wat groter gezin is dit vaak een probleem. We hebben wel de keuze om ons gas kosteloos te laten verzegelen. Wij gebruiken bijna geen gas en de hoge rekening gas zit hem puur in de bijkomende kosten.
Mochten de rechtszaken gewonnen worden, zouden we massaal kunnen verzegelen en gezamenlijk vervangende fornuizen kunnen kopen, dan kun je behoorlijke kortingen bedingen. Mocht je het je eerder kunnen veroorloven dan zou ik je aanraden om dit zo snel mogelijk te regelen. Stem dit eerst af op je huidige leverancier hierin! Zie voor meer informatie het bericht over de opbouw van je energierekening.